AUTO TUNING LAB.
GEÏNTEGREERDE KIJK OP CHIPTUNING.
Een van de grootste detailingcentra in België.
01. Tuning ECU
Safe er vindt software modificatie plaats waarbij motorparameters zoals gaspedaalinjectie, koppel begrenzers, turbo laaddruk, brandstof / luchtverhouding en de brandstofdruk opnieuw worden afgesteld.
- Stage1 chiptuning is de voordeligste manier om zonder grote ingrepen en kosten meer .
trekkracht en vermogen uit uw auto te halen. Dit wordt gedaan
door de software van de motorccomputer (ECU) aan te passen.
Deze software-aanpassing is zeer specialistisch en vereist
veel kennis van de techniek onder de motorkap.
- Geschikt voor alle voertuigen met minimaal een downpipe upgrade
- Klant dient zelf de mechanische aanpassing aan downpipe te verzorgen
voor de stage 2 tuning software aanpassing
- Voertuig dient in goede staat te zijn
- Voertuigen met extreem hoge km standen nemen wij niet in behandeling (350.000+km)
**Als aanpassing aan de uitlaat niet gewenst is kunnen wij in veel gevallen onze
stage 1+ programmeren. Dit levert vaak 10pk extra op en kan zonder aanpassing aan
uitlaat worden uitgevoerd. Hiervoor rekenen wij echter
wel de prijs van de stage 2 tuning. Zie prijzenpagina.
– Optimized D Shiftpoints to facilitate sporty, yet economy style driving
- Optimized Shift Strategy for up/downhill driving
- Optimized Warmup Behaviour
- Optimized Torque Converter Lockup in 1st/2nd/3rd gear
- Lowered minimum RPM limit manual mode
- Lowered minimum RPM limit manual mode
- Gear Display in Dash in D/S/M Modes (where supported)
Nu
02. Uitschakeling (EGR)

Wij kunnen er voor zorgen dat uw EGR softwarematig wordt verwijderd ofwel weggeschreven uit het motormanagement Dat betekend simpelweg dat we de software zo aanpassen dat de EGR klep voor 100% dicht staat waardoor de auto managementlampje op uw dashboard ook niet branden.
- Het uitschakelen levert brandstofbesparing op,
minder vervuiling in de motor, efficiëntere verbranding en minder onderhoudskosten.
Als de EGR klep niet goed meer werkt, hij is defect of is vervuild en kan
hierdoor niet goed openen of sluiten kun je bijvoorbeeld de EGR klep reinigen of fysiek vervangen.
De kans is groot dat dezelfde problemen op korte termijn terug
komen waardoor u weer bij het begin van uw probleem bent.
Indien de klep nog goed werkt, hoeft u mechanisch niets te doen en kunnen wij hem elektronisch
volledig dichtzetten en het systeem in het motormanagement volledig uitschakelen.
Nu
03. Uitschakeling (AdBlue)

Hoewel door het wegschrijven van een Adblue-systeem de uitstoot van NOx stijgt heb je hierna geen last meer van vermogensverlies, mogelijk vervuilde motoronderdelen en bijbehorende storingen. Bovendien komt je auto na deze aanpassing nog steeds door de APK
- Adblue problemen zie je in de meeste gevallen aan een brandend motorstoringslampje.
Soms heb je zelfs last van een beperkt motorvermogen, dit is ook wel bekend als de noodloop.
Je merkdealer of garage zal je adviseren om de AdBlue tank te vervangen
of in het minste geval het systeem laten regenereren.
Nu
04. Vervanging van katalysator

Een katalysator vervangen is tamelijk prijzig. Dat komt niet doordat het een tijdrovende klus is, maar veeleer omdat een katalysator een duur onderdeel is. Bij je KSG EXHAUST SYSTEMS kun je er zeker van zijn dat je een complete prijsspecificatie krijgt. Bovendien leveren KSG EXHAUST SYSTEMS alleen materialen van de betere merken, waardoor je zeker weet dat de reparatie een structurele oplossing biedt.
Nu
05. Roetfilter diesel vervangen

Voor de meeste merken hebben wij software ontwikkeld waarmee we de werking van het roetfilter / DPF geheel uit kunnen schakelen. Daarbij moet het binnenwerk van het roetfilter worden leeggehaald. Het een is zonder het ander niet mogelijk, anders ontstaan de grootste mogelijke problemen. Voor het oog blijft het roetfilter gewoon aanwezig..
- Geen foutmeldingen meer rond het DPF/FAP.
Geen storingscodes.
Geen regeneratie.
Geen stijgend oliepeil door overmatig regeneren.
Geen olieverdunning.
Geen extra belasting voor motor of aandrijflijn, bijv. de turbo door teveel tegendruk.
Verlengde onderhoudsinterval.
Een lager brandstof verbruik door uitschakeling regeneratieproces.
Nu
Contacten
Nee - onoplosbare problemen, er zijn verschillende benaderingen voor hun beslissing.
U kunt een verzoek achterlaten via het feedbackformulier of op een andere handige manier contact met ons opnemen. manier werken we graag aan uw project!